środa, 21 maja 2014

Kto kogo czyli łańcuch pokarmowy - G3

Z czym kojarzy Ci się las? Zapewne z ciszą, spokojem, zapachem sosnowych igieł, świeżym powietrzem, ćwierkaniem ptaków...
Tak, tego wszystkiego doświadczasz gdy jesteś na wycieczce, spacerze, bądź na grzybach lub jesteś po prostu myśliwym. Inaczej sytuacja się przedstawia, gdy występujesz w roli ofiary i stanowisz dla kogoś tylko łakomy kąsek. Wtedy musisz się mieć na baczności, bo nic nie jest takie jak się może wydawać. 

Nie wierzysz? 

Aby się o tym przekonać i poczuć jak to jest być w roli ofiary (ale także polującego) zagraj w "Kto kogo? Meelisa Looveer'a.

Gra zawiera: 

-52 karty
-16 znaczników (w 4 kolorach)
Gra przeznaczona jest dla 2-4 graczy od 8 roku życia i trwa ok. 30 min.

O CO CHODZI?
Walczymy o przetrwanie tworząc łańcuchy pokarmowe  i zdobywając jak najlepsze pożywienie, a przy tym próbując samemu nie dać się upolować.
Mamy 5 możliwości ruchu w swojej turze.

POLOWANIE
Zagrywamy jedną ze swoich kart (które mamy na ręce) i kładziemy je na karcie, na którą chcemy zapolować. I tak zaczynamy tworzyć łańcuch pokarmowy. Należy pamiętać, że w następnej kolejce możemy stać się ofiarą, bo wtedy ktoś na nas może mieć chrapkę. 

POŻYWIENIE
Jeśli posiadamy odpowiedniego łowcę możemy upolować jedzonko. Ale są dwa warunki: nikt nie może polować na nas, ani na naszą ofiarę. Jeśli je spełnimy wówczas zdobywamy kartę, na którą mieliśmy ochotę. Jeżeli jednak ktoś inny chce zabrać nasze pożywienie, wtedy musimy stoczyć pojedynek. Wygrywa ten, którego karta znajduje sie na wyższym poziomie w łańcuchu pokarmowym (o tym nas informuje odpowiedni znaczek na karcie).

WYCOFANIE
Bierzemy nogi za pas czyli wycofujemy z pola gry kartę oraz nasz znacznik i odkładamy je na stos kart odrzuconych. Możemy tak postąpić, gdy nikt na nas nie poluje.

WYMIANA KARTY
Możemy wymienić jedną własną kartę (jeśli jest wolna) ze stołu na kartę, którą mamy na ręce.

PAS
Wymieniamy jedną kartę z ręki i dobieramy jedną z talii.

W grze mamy dwie karty specjalne - myśliwy - on poluje na każde zwierzę w lesie, i rój - gracz może ją umieścić na dowolnej karcie łowcy.

KONIEC GRY
Kończymy rozgrywkę, gdy skończą się karty w talii do dobierania i nie można już przeprowadzić żadnej z 4 akcji wcześniej opisanych. Zwycięża gracz z największą liczbą punktów.

Gra pełni funkcję edukacyjno-rozrywkową. Może stanowić materiał powtórkowy przed sprawdzianem z przyrody :). Jeśli już "rozpracujemy" instrukcję, a przyznam że "w pierwszym czytaniu" miałam problem ze zrozumieniem i połapaniem się kto kogo i kiedy, to później wszystko toczy się gładko i gra dostarcza mnóstwo przyjemności i emocji. Gra niewątpliwie kształci spostrzegawczość, umiejętność logicznego myślenia i podejmowania strategicznych działań. Ponadto mieści się w niewielkim pudełku, więc możemy ją zabrać ze sobą w podróż czy do znajomych.


Polecam ją miłośnikom lasu, roślin i zwierzątek, a także rodzicom, którzy w trakcie rozrywki chcą przemycić swoim pociechom trochę wartości edukacyjnych. 

Fiolka



Za grę dziękujemy Wydawnictwu G3



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz