Wylosuj kartę i zapamiętaj widniejący na niej kolor, ponieważ od tej chwili wcielasz się w agenta
przypisanego temu kolorowi i nikt nie
może poznać twojej tożsamości. Plansza przedstawia 12 apartamentowców opisanych
różnymi cyframi. Na brzegach planszy widnieje 40 pól z czego 39 służący do
liczenia punktów. Drewniane, kolorowe postacie rozstawiamy na budynku zerowym a
odpowiadając im pionki na polu ze strzałką. Jak możecie się domyślić kolor
karty którą wylosowaliśmy pokazuje które pionki będą dla nas zdobywały punkty.
Kartonik przypominający sejf umieszczamy na dowolnie wybranym budynku. Osoba
która rzuca kostką może ruszyć się każdymi z dostępnych postaci w taki sposób
żeby suma wykonanych ruchów odpowiadała liczbie na kostce. Możemy zatem ruszyć
się jedną postacią np. o 4 pola, dwoma postaciami o 2, czterema postaciami o 1
i td. Za wszelką cenę musimy starać się utrzymać w tajemnicy którym kolorem się
poruszamy, żeby pozostali gracze nie mogli zrobić nam na złość. Runda kończy
się kiedy któraś postać stanie na budynku na którym znajduje się ‘sejf’. W tym
momencie osoba która postawiła postać na tym polu przesuwa znacznik sejfu na
inny, dowolny budynek, a okrągłe pionki przesuwane są na odpowiednie pola punktowe
(np. jeżeli czerwona postać stoi na budynku sygnowanym jedynką, to
odpowiadający jej czerwony pionek przesuwamy o jedno pole w przód). Zaczynamy
kolejną rundę.
Była to podstawowa wersja gry wydawnictwa „Egmont” pod tytułem „Agenci”. Wyposażenie gry umożliwia nam rozegranie jej w wariancie „Ściśle tajne” czyli do opisanego wcześniej przebiegu gry dochodzi czas na użycie specjalnych kart „ściśle tajne” których na początku rozgrywki każdy dostaje dwie sztuki. Możliwość użycia kart uatrakcyjniających rozgrywkę pojawia się po przesunięciu postaci, pozwalają one na dodatkowe ruchy, przesunięcie sejfu lub np. zamianę miejscami 2 pionków.
Historia gry sięga do roku 1986, kiedy to została wyróżniona nagrodą Spiel des Jahres. Warte zauważenia jest też
to, że jest to pierwsza gra w której użyto powszechnego już motywu pól
umieszczonych na brzegach planszy. W 2002 roku gra „Agenci” została uznana w
Szwajcarii za najlepszą grę rodzinną.
Moim zdaniem jest to gra równie prosta co ciekawa. Zasady przyswoić można bardzo
szybko a rozgrywki toczyć długo, świetnie się przy tym bawiąc, próbując obu
wersji proponowanych przez autora, Wolfganga Kramera.
„Agenci” są świetną grą
zarówno do rozgrywek rodzinnych jak i przyjacielskich, zacięta rywalizacja i
miło spędzony czas są gwarantowane, dlatego śmiało mogę ją polecić amatorom i
zawodowcom w świecie planszówek.
Kasia, 17 lat
Za grę gorąco dziękujemy Wydawnictwu Egmont
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz